Koppert Cress is gevestigd in het Westland van Nederland. Het bedrijf staat bekend om het telen van natuurlijke, innovatieve ingrediënten, die chefs kunnen gebruiken om de smaak, geur en presentatie van hun gerechten te intensiveren. Het assortimenten van Koppers Cress bestaat uit verse gekiemde plantjes wat cressen genoemd worden. Daarnaast worden er eetbare bladeren bloemen en bladeren gekweekt van 100% natuurlijke, aromatische planten.
Smaak is een voorwaarde daarin maar er is meer dan smaak. Rob baan De CEO van Koppert Cress besefte al vroeg dat een gezonde levensstijl een belangrijke rol speelt in het leven. Dit stralen ze niet allen uit met de cress plantjes maar ook voor de werkomgeving voor het personeel. In het bedrijf worden er proeverijen aangeboden om kennis te laten maken met de diverse smaken van de natuurlijke plantjes.
Binnen het bedrijf zijn er vijf thema’s gekozen als speerpunten. Vanuit de vijf speerpunten wordt gestreefd naar een optimale kijk op voeding. Duurzaamheid wordt binnen het bedrijf gezien als de gezondheid van de mensen en natuurlijk de natuur. Hierbij wordt er gestreefd naar het beschermen van de impact op het te minimaliseren van het milieu. Hierbij wordt er veel samen gewerkt met jonge ondernemers bijvoorbeeld een van de nieuwe innovatieve ideeën op dit moment is het isoleren van de wanden met schuim vanuit schoonmaakmiddelen.
De rol van tuinbouw is dat de horticulturele sector biedt oplossingen voor een heel scala aan maatschappelijke problemen, waaronder het dreigende tekort aan gezonde voeding en de behoefte aan energie neutrale productiemethoden. Vanuit het bedrijf wordt er gewerkt met warmte opslag voor het opwarmen en afkoelen van de kassen. Hierdoor wordt er steeds meer energie neutraal gewerkt waardoor de Cress plantjes op het zelfde prijs niveau kunnen blijven als voor heen.
De wereld van planten is de derde speerpunt, mensen zijn gemaakt om planten te eten, maar we kennen er veel te weinig. Hierdoor bieden ze steeds meer proeverijen aan waardoor het algemenere bekendheid kan krijgen. Daarnaast ligt er een beperkte selectie bij divers supermarkten.
Gastronomie en hospitality, de culinaire visionairs inspireren het bedrijf. Samen creëren ze nieuwe en opwindende smaken door groenten, planten en eetbare bloemen op een creatieve manier te benaderen. Dit is een van de belangrijkste inkomsten stromen van het bedrijf.
Als laatste en een van belangrijkste speerpunt van het bedrijf is voeding en gezondheid, gezonde voeding is cruciaal voor een gezonde levensstijl. De instellen is minder pillen en meer paprika op het menu.
Het bedrijf opereert volgens de vijf speerpunten. Hierdoor blijven ze streven naar de optimale situatie binnen de voedingsbranche. Het bedrijf werkt volgens een eigen opgestelde richtlijnen en blijven trouw aan de visie van het bedrijf.